HSK izazovi:

„Inhouse” ili „Outsource” model – pitanje je sad?

Nedostatak radne snage u hotelskim housekeeping odeljenjima i želja gostiju da ne puštaju osoblje da uđe u njihove sobe naveli su mnoge hotelijere da razmišljaju o prednostima i manama „inhouse” i „outsource” modela održavanja hotela.

Dnevno čišćenje soba bilo je (i u mnogim slučajevima, i dalje je) sastavni deo cene boravka u hotelu. Pandemija je uslovila i ubrzala širenje trenda u kome gosti ne žele svakodnevno čišćenje sobe, kako bi se rizik od izlaganja virusu sveo na najmanju moguću meru. Hotelijeri su brzo uvideli dobru stranu ovog trenda, u vidu uštede troškova za čišćenje sobe. Kao rezultat toga, modeli za outsource održavanje hotela počeli su da se šire hotelskom industrijom.

Bilo da se hotel pridržava inhouse ili outsource modela, u oba slučaja, gost odlučuje da li želi uslugu čišćenja tokom boravka. Kod oursourcing modela ta usluga se podrazumeva, osim ukoliko se gost ne izjasni drugačije. Kod inhouse modela, usluga čišćenja se ne podrazumeva. Gosti treba da zatraže uslugu čišćenja sobe i za to će platiti određenu naknadu. Svakako, gost bi trebalo da bude obavešten o tim opcijama tokom procesa bukiranja smeštaja ili odmah po dolasku u hotel.  

U početku, kao i kod mnogih promena, pojedini gosti neće biti oduševljeni idejom da održavanje bude opciono, zato je važno komunicati otvoreno i detaljno o prednostima oba modela i naglasi da će nivo usluge ostati isti, te da će čišćenje sobe uvek biti dostupno.

Benefiti

Usvajanje odgovornijeg pristupa održavanju hotela može doneti korist za goste i hotele, i to u vidu:

  1. Smanjenja troškova čišćenja – rezultati nedavnog istraživanje jedne platforme za hotelske operacije pokazalo je da su se troškovi čišćenja povećali za 7 odsto u poređenju sa vremenom pre pandemije. U pojedinim slučajevima, to može rezultirati sa preko 60.000 dolara dodatnih troškova čišćenja godišnje za hotel sa 260 soba koji radi na 60% popunjenosti.
    Fleksibilnim modelom održavanja može se smanjiti ukupni trošak čišćenja, na primer, beleži se ušteda od 100.000 dolara godišnje ako je prosečna popunjenost hotela 60 odsto, gde se 75 odsto gostiju ne odluči na uslugu dnevnog čišćenja.
  2. Rešenja problema nedostatka radne snage – Borba sa nedostatkom radnika u housekeeping timu i održavanje koraka sa strožijim higijenskim propisima je izazov za mnoge hotele. Inhouse model može da bude od pomoći, jer uslovljava smanjenje broja soba koje treba da se čiste svakog dana, umanjujući trošak i obim posla za zaposlene.
  3. Smanjenja emisije ugljendioksida – Putnici postaju sve više svesniji uticaja koji turizam ima na životnu sredinu i žele da ga svedu na najmanju moguću meru. Ukoliko se gost ne odluči za opciju svakodnevnog čišćenja dolazi do uštede vode, struje i sredstva za čišćenje. Ukoliko to istaknu na pravi način, hoteli dokazuju svojim gostima da su posvećeni održivosti i očuvanju okoline.
    Podaci iz Oakyja, hiper-personalizovanog upselling softvera, dokazuju da ovaj pristup funkcioniše. U 2021. godini, 98 hotela koristilo je Oaky da predloži ponude za odbijanje održavanje soba svojim gostima. Ponudu je koristilo 1.995 putnika, od kojih je svaki rezultirao sa uštedom od otprilike 10 dolara. To takođe znači da je otprilike jedan od 15 gostiju izabrao da im se soba ne čisti svakodnevno.
  1. Većeg zadovoljstva gostiju – Pružajući im mogućnost da biraju da li žele uslugu čišćenja ili ne, hotel izlazi u susret gostima koji žele potpunu privatnost i veću bezbednost, što dovodi do većeg stepena zadovoljstva gostiju.
Primena oba modela

Prelazak na jedna od dva pomenuta modela daje hotelima mogućnost da gostima pruže veću fleksibilnost u prilagođavanju ponude svojim potrebama, ali i da plate samo one usluge koje su im zaista potrebne. Pojedini hoteli uspeli su da opciju odbijanja svakodnevnog čišćenja učine zabavnijom, tako što su ponudili nešto za uzvrat. Naime, hotel The Hague Teleport nudi opciju besplatnog Bitterballen kao snak u baru ili tokom doručka, AX Hotels na Malti deli vaučere u vrednosti od 10 evra za druge usluge u hotelu, dok lanac Diana Hotels Collection služi gostima koji ne žele svakodnevno sređivanje sobe, besplatno pivo.

Ovaj pristup može imati jak pozitivan uticaj jer daje kontrolu gostu da upravlja svojim boravkom i bira šta mu najviše odgovara. Uspešno implementiran fleksibilan model održavanja hotela donosi višestruke koristi za hotel i njegove goste. Win-win situacija.

Izvor: eHotelier, 2024