Dana
Sati
Minuta
Sekudni

Do 3. HSK Konvencije u hotelu Metropol Palace

Nađa Lukovac, HSK menadžer hotela Indigo Beograd:

Hotel je naša druga kuća

U samom srcu Beograda, dobro ušuškan i skriven od pogleda u zgradi koja predstavlja lokalnu znamenitost, između Knez Mihailove i Čika Ljubine ulice, smešten je hotel INDIGO Beograd – IHG-ov luksuzni butik hotelski brend, poznat po tome što uvek oslikava lokalnu tradiciju i kulturu zemlje u kojoj se nalazi. Tako se i u Indigu, u svakom segmentu u hotelu oseća šarm, puls i lokalna priča Beograda. Njegov smeštajni sadržaj čini 45 unikatnih soba i jedan apartman, o kojima, kao i o hotelu, otvorenom 2021. godine, čiji je svaki detalj, umetnički inspirisan, brine mali housekeeping tim od sedam vrednih mladih žena, koji vodi najmlađi HSK menadžer u Beogradu, a možda i u Srbiji – Nađa Lukovac.  

Od izazova do ljubavi
Nađa Lukovac

Neverovatno ali istinito: Indigo, luksuzni hotel s 4*, ukazao je poverenje devojci koja je, u vreme kada se 2022. godine zaposlila u Indigu kao sobarica, imala samo 22 godine i tek što je završila Višu hotelijersku školu s diplomom hotelskog menadžera. Već tokom studija zavolela je housekeeping kroz praksu u HSK sektoru nekoliko hotela i mada priznaje da njeni prvi koraci u industriji nisu bili laki, bila je to odlična škola kroz koju se kalila i ona i njena ljubav prema profesiji. Rad u HSK sektoru za nju je, kazuje, bio izazov i potreba da dokaže svojim kolegama koji izbegavaju ovaj sektor koliko je on, u stvari, zanimljiv, kreativan, inspirativan i važan. Jer brinuti o gostima, o njihovoj udobnosti, bezbednosti, zadovoljstvu tokom njihovog boravka u hotelu, smatra Nađa – suština je gostoprimstva, koje je i umetnost i nauka o stvaranju osećaja dobrodošlice.

– Zato je dobar housekeeping tim – temelj svakog hotela, smatra Nađa, koja ne skriva da je kao sobarica bila maksimalno posvećena kvalitetu rada, vredno učila, od starijih koleginica preuzimala znanje i pripremala se da jednog dana, kada dobije priliku, može što bolje da vodi svoj tim. I posle samo šest meseci, taj trenutak je došao.

Empatija u albumu uspomena

– Moj tim sada čini supervizorka, četiri sobarice i tri higijeničarke. Od otvaranja hotela ovo je najmlađi tim i za to sam se borila od početka. Nastojala sam da sastavim tim mladih, pozitivnih ljudi koji vole svoj posao, s idejom da zajedno svaki dan i radimo i učimo, da zajedno rastemo – kaže Nađa. – Moj stav je da dobar menadžer treba svakodnevno da pomaže svom timu. Vrlo brzo sam shvatila da je u hotelijerstvu najvažnija empatija i to ne samo prema gostima, već, pre svega, prema zaposlenima. Rad u housekeeping-u je fizički težak posao i menadžer mora da bude u svakom trenutku spreman da pomogne svojim ljudima. I još važnije: da kreira prijatnu atmosferu za rad, da ljudima stvori osećaj da dolaze u svoj drugi dom i da brinu o njemu. Koliko je to važno znam iz sopstvenog iskustva. I zato želim da moji saradnici zavole posao u housekeeping-u baš kao i ja, i da svoje zadovoljstvo emituju u komunikaciji s gostima koji će tako, sasvim sigurno, iz Indiga poneti album najlepših uspomena. I evo, za nepune dve godine, mogu s ponosom da kažem da sam izgradila dobar tim i prijatnu radnu atmosferu, ispunjenu pozitivom, šalom i smehom, i razumevanjem i podrškom – i kad je najlepše i kad je najteže. A bude ponekad baš teško…

Uvek fokus na kvalitetu

Ono što se, ipak, mora istaći u čitavoj ovoj priči, obojenoj ljubavlju prema profesiji, je podrška menadžmenta hotela i to u svakom trenutku, naročito kad je teško. Zato Nađa kaže, ne bez razloga, da je ponosna što radi u hotelu u kojem se s osmehom i radi i raste, jer takva se energija emituje od vrha do poslednjeg zaposlenog. Planira i da upiše master, da nastavi da uči i da se razvija u industriji, jer sebe ne vidi van hotelijerstva. Jer, rad u hotelu je, kaže, ispunjava i čini potpuno srećnom.

Ona zna da to mnogima, naročito studentima hotelijerstva, izgleda potpuno neverovatno i da ne veruju da rad u housekeeping-u može biti izvor zadovoljstva i lične sreće. Zato svojim budućim potencijalnim kolegama poručuje: 

– Nisam do sada upoznala uspešnu osobu koja se žalila na manjak šansi i prilika u životu. Prava istina je da te prilike sami stvaramo svojim znanjem, trudom i radom. Fokus uvek treba da nam bude na kvalitetu onoga što radimo. I kada je taj rad izuzetan – izuzetne će biti i mogućnosti koje će nam se ukazati. Zato, verujte u sebe i iskoristite svaku šansu na pravi način! Moja je šansa bila u housekeeping-u hotela Indigo, a danas je to izvor moje – sreće.

Ljiljana Rebronja
Fotografije: Hotel Indigo