INTERVJU: Marija TODOROVIĆ, GM hotela BIOGOR Wellness & SPA

Ljubav na prvi pogled

Na samo 160 kilometara od Beograda, u kotlini Kučajskih planina, oivičenoj gustim stogodišnjim šumama, u dolini reke Crnice, a u blizini srednjevekovnog manastira Sisojevac (XIV vek), u selu Sisevac (opština Paraćin), izrastao je ne tako davno iz dubine zemlje, iz kamena, iz reke i termalnih izvora – hotel vanvremenske lepote, čija sofisticirana arhitektonska struktura kao da oslikava vreme stvaranja sveta iz vode pune blagoslova, čiji talasi šapućući podsećaju: Panta rei – Sve teče, sve se kreće… Usred netaknute prirode, zamrznut u tom proticanju, sav u drvetu, kamenu i metalu, protegao se, kao usnuo na travi – Hotel BIOGOR wellness & spa, moćan, luksuzni rizort besprekornog dizajna, osmišljen kao skriveno utočište za hedoniste i urbane nomade… Komforne sobe i apartmani modernog enterijera (ukupno 51), dva restorana – pansionski i à la carte „Gorun“, raskošan wellness & SPA centar na čak 2.000 kvm, unutrašnji i spoljni bazeni, ispunjeni termalnom vodom temperature 36◦C (što hotel čini sastavnim delom Sisevačkih termi), tri konferencijske sale kapaciteta od 15 do 180 mesta i još mnogo zanimljivih sadržaja – pravo su bogatstvo Biogora, hotela unikatnog šarma, u kojem goste očekuje upravo ono za čime tragaju: tišina, mir, spokoj, potpuno opuštanje u prirodi, u kojoj niko ne remeti njihove krugove…

Marija Todorović

Osim, možda, beskrajno pažljivi domaćini, mladi ljudi koji svoje prve korake u hotelskoj industriji prave upravo u hotelu Biogor, ili, možda, GM ovog hotela Marija Todorović, nežna ali odlučna i nadasve harizmatična mlada žena, koja je svojom ljubavlju i posvećenošću od jednog arhitektonski savršenog objekta napravila bajkoviti hotel, koji danas s ponosom potpisuje kao njegov prvi GM. Iako diplomirani turizmolog, Marija je tek posle decenije rada u medijima kao novinar, učestvujući od prvog dana u postavljanju hotela Ramonda Rtanj, otkrila da su turizam i hotelijerstvo njeno prirodno okruženje. Znanje i neverovatno iskustvo koje je stekla u Ramondi na poziciji recepcionera, a onda vrlo brzo i kao menadžer prodaje, dok je sve vreme bila vođena sigurnom rukom svog mentora Radomira Samčevića, učinili su da izraste u snažnu i odlučnu osobu i, spremna da raste, hrabro prihvati do tada najveći profesionalni izazov u svom životu: da stane na čelo hotela Biogor i to u vreme priprema za njegovo otvaranje. S obzirom na lokaciju, veličinu i kompleksnost hotela, bio bi to ozbiljan zalogaj i za mnoge prekaljene kolege, ali Marija je imala snažan osećaj da je spremna za veliki iskorak i prepustila je da je vodi intuicija.

Najveća motivacija – ljudi

– I danas, posle godinu i po dana na poziciji direktora, mogu da kažem da je hotel Biogor, pre svega, moj ponos, s obzirom na to da je ovo prvi hotel u kojem sam od preopening-a na poziciji direktora – kaže Marija Todorović. – Bilo je teško doneti odluku da li da prihvatim izazov, mnogo pitanja sam sebi postavila razmišljajući o tome, ali na kraju je, ipak, presudila želja za novim znanjima i, iskreno, za promenom. Najveća motivacija su mi bili ljudi u kojima sam videla snažnu želju za učenjem i uspehom. Pripreme su trajale dugo, bilo je naporno ali uzbudljivo. Najviše sam se tada borila sa samom sobom, ali sam nekako bila sigurna da će Biogor postati pravi biser ovog dela Srbije. Drago mi je da me osećaj nije prevario.

U stvari, Biogor je bio ljubav na prvi pogled. Nestvarna priroda koja ga okružuje i objekat koji je savršeno uklopljen – očarali su me pri prvom susretu – dodaje Marija. – Biogor je DE(L)O prirode. Bivoljak i Gorunovac koji ga okružuju, dali su ime hotelu. Autentičan je po arhitekturi, sadržajima, termalnoj vodi, nestvarnoj prirodi, ljudima koji ga čine jedinstvenim. Hotel je zamisao vlasnika Bobana Ilića, a arhitekta Dejan Ilić preneo je njegove nesvakidašnje ideje na papir. Svaki kutak hotela je pažljivo osmišljen i uređen. Dušu hotelu daju moje kolege, a na gostima je samo da uživaju, jer ono što ih sa sigurnošću očekuje u Biogoru je mir, komfor i udobnost. Zato se zadovoljstvo gostiju postavlja ispred luksuza.

Inače, njihovi gosti dolaze iz čitave Srbije, ali i iz zemalja u okruženju. To su ljudi kojima je potrebno da se zaista opuste daleko od gradske vreve i svakodnevnog stresa, a Biogor je za to idealno mesto ili, kako neki kažu, potpuni zen. To je i razlog što se prosečno zauzeće iz meseca u mesec kreće 70-80 odsto, što je odličan rezultat za hotel koji radi nepunih godinu dana. Prosečna dužina boravka je tri noćenja, dok se tokom letnjih meseci povećava na 10 i čak 14 noćenja, što potvrđuje da se gosti u hotelu osećaju kao kod kuće.

Ambasadori destinacije

Potpuno svestan da su ključ uspeha svakog hotela – ljudi, čuveni hotelijersdki mag John Marriott čitavog života je isticao i podučavao svoje sledbenike da je temelj kompanijske filozofije uspeha – zalaganje za sreću zaposlenih. U trci za profitom, mnogi to danas zaboravljaju, ali ne i Marija Todorović.

– Zaposleni hotela Biogor su, pre svega, pažljivo birani – ističe ona. – Tražili smo mlade, vredne, pametne ljude, željne da stiču nova znanja i budu ne samo srdačni, gostoljubivi domaćini, već i pravi ambasadori ovog kraja. Selekcija kadrova, obuke i treninzi obavljeni su kvalitetno, zahvaljujući timu M&G hospitality sa Milošem Pešićem na čelu, koji su svoje znanje i iskustvo preneli našem timu. Početne obuke trajale su mesecima, a zaposleni su bili oduševljeni atmosferom tokom obuka. Preduslov za dobar tim jesu kontinuirane obuke i ulaganje u zaposlene. Motivacija zaposlenih proizilazi iz pažnje koju im posvetite. Koliko uložite u njih, toliko se i vraća, a ponekad i mnogo više – kaže Marija, dodajući da se godinama, generalno, nije mnogo vodilo računa o ljudima i da nam se danas to sveti u svim segmentima privrede. Biogor, na sreću, za sada nema tih problema.

– Već sada imamo stotinak zaposlenih – ističe Marija Todorović. – Nedostatak radne snage oseća se u hotelskoj industiji tokom letnjih meseci, ali mi smo se pripremili pre početka sezone i nismo imali većih problema. Naši zaposleni su iz lokala – iz Paraćina i Ćuprije. Iako je nekima od njih ovo prvo radno mesto, već posle par meseci zaljubili su se u hotelijerstvo, a svojim trudom i zalaganjem održali su lekciju i mnogo iskusnijim hotelijerima. Neki od njih napredovali su do pozicija supervizora i šefova, uz podršku vlasnika i menadžmenta. Dobar tim je rezultat našeg zajedničkog zalaganja. Kvalitetan radnik danas je suvo zlato i treba ga dobro čuvati. Kontinuirana evaluacija doprinosi da svaki zaposleni proceni sebe kao kariku u lancu, da prepozna svoje prednosti i nedostatke, a uz našu pomoć raste i razvija se.

Kao mladi lider u ulozi generalnog direktora Biogora, Marija Todorović nesebično prenosi svojim saradnicima znanje i iskustvo koje je stekla, otkriva im svoju životnu i poslovnu filozofiju, potpuno svesna da se uspeh gradi kontinuirano, sistematično, malo po malo svakoga dana.

– Znanje je moć, uvek sam se time vodila – ističe. – Znanje i iskustvo vam niko ne može oduzeti. Meni je ljubav prema ovom poslu usadio moj mentor Radomir Samčević. A ja se trudim da tu ljubav, ali i iskustvo koje sam stekla, prenesem svojim kolegama u Biogoru. I svaku priliku iskoristim da im napomenem: Izaberite posao koji volite, i nećete morati da radite ni jedan jedini dan u životu!

Ključ uspeha

Ipak, koliko god se direktori i zaposleni trudili, zna se da bez podrške vlasnika/investitora, nije moguće napraviti očekivani rezultat. Potpuna posvećenost, saradnja i poverenje u top menadžment je ključ za uspešan rad hotela.

– Porodice Milovanović, Ilić, Petrović i Nešković su na čelu kompanije Sisevac Terme, odnosno hotela Biogor. Porodica iz Paraćina je uložila kapital u svoj kraj, što predstavlja njihov veliki doprinos zajednici i lokalnoj samoupravi. Svakodnavno su prisutni u hotelu, svima su nam na raspolaganju i zaista ceo kolektiv ima njihovu veliku podršku. Zahvalna sam im na sjajnoj energiji i prilici koju su pružili meni i ovim mladim ljudima, prilici da zajedno sa njima gradimo brend Biogora, naš drugi dom i okruženje u kojem svi zajedno uživamo – ističe Marija, dodajući da je svaki novi dan nova lekcija i mogućnost da sebe na neki način dogradite.

I radeći začas prođe godina! Za Mariju Todorović ona je bila uzbudljiva i puna izazova. A njen najveći uspeh u Biogoru je, kad sve sumira, njen tim, zadovoljni gosti ali i uspešno i pozitivno poslovanje hotela od prvog dana.

Da li je na sve to uticalo malo i to što je Marija žena GM – pitamo, a ona kaže:

– Nema mnogo žena na ovoj poziciji u Srbiji. Čast mi je što sam jedna od njih i što na dnevnom nivou dokazujem da žene mogu biti uspešne i na liderskim pozicijama. Ipak, priznajem, biti žena direktor nije uvek lako, ali ako ste svesni sebe i svojih kvaliteta, i kada nešto zaista želite, onda je sve moguće!

A budućnost?

Kakva je vizija budućnosti hotela Biogor i gde vidi sebe u budućnosti – pitamo, nastojeći da otkrijemo šta Marija Todorović, GM hotela Biogor Wellness &SPA, u stvari, istinski želi. Jer Nova godina je, vreme je za želje i snove.

– Ali ja nikada nisam sanjala velike snove. Trudila sam se da učim, da malim koracima postižem velike uspehe i pratim svoju intuiciju. Uživam u svom poslu svakoga dana, daje mi energiju za svako novo sutra, jer svaki novi dan može biti bolji od prethodnog samo ako radite na sebi. Hotel Biogor sigurna sam ima sjajnu budućnost, jer zajedno sa investitorima i kolegama, korak po korak, gradimo pobednički tim – s ponosom ističe Marija i dodaje:

– A moja lična želja je da hotel Biogor gosti prepoznaju kao domaćinsku kuću, punu nasmejanih mladih srdačnih ljudi zahvaljujući kojima će odmor naših gostiju biti nezaboravan i vanvremenski!

Ljiljana Rebronja
FotografijeHotel Biogor